Informasjon relatert til NFP

Kjære utøvende psykodramaterapeut!

Det ble i 2013 vedtatt PFO krav for alle organisasjoner og læresteder som er tilknyttet Norsk forbund for Psykoterapi(NFP). Bakgrunnen for PFO kravet er blant annet å kvalitetssikre at medlemmer holder seg faglig oppdatert.

Vi har nå utarbeidet et skjema for PiN. Vedlagt får du tilsendt ytterligere informasjon og et skjema du selv skal fylle ut og sende inn til PiN en gang i året.

Vi minner om at dette kravet gjelder utøvende psykodramaterapeuter.

Styret i PiN

PFO-skjema PDF

PFO-skjema word

PFO-krav vedtatt 9. oktober 2013

PFO-krav vedtatt 8. mai 2012

Medlemskap i NFP medfører krav om registrering av kontinuerlig faglig oppdatering (PFO). PFO kan gjennomføres som følger:

• Videregående kurs eller påbygningskurs innenfor psykoterapi. (Før opp informasjon om kursleverandør (institutt), beskrivelse av kurset, og varighet (timetall) for hvert kurs på eget ark.

• Profesjonell faglig veiledning for psykoterapeutisk praksis /klinisk/gruppeveiledning og kollegaveiledning. (Før opp navn på klinisk veileder/institutt med antall timer og totalt timetall på eget ark).

• Psykoterapikonferanser og - seminarer. (Før opp tittel, dato og arrangør og anslå antall timer aktiv deltakelse for hvert arrangement. Legg ved kopi av alle deltakerbevis).

• Faglige aktiviteter innenfor psykoterapi. (Lederverv og tillitsverv som innebærer møtedeltakelse i styrer og komiteer. Angi organisasjon, dato for møtene, og antall timer formell møtetid).

• Deltakelse i ekstra psykoterapiutdanning som veileder/forsker eller lærer.

• Dokumentasjon av PFO scannes og sendes til medlemsservice@psykodramaforeningen.no eller sendes i posten

• Se PFO-krav vedtatt 8.mai 2012

Annet

EAPTI Leaflet

Vil du være med å påvirke, diskutere faglig, engasjere deg og være i et felleskap sammen med andre terapeuter?

NFP vi gjerne ha deg med på laget. Det er mange spennende områder å engasjere seg i om du vil :)

NFPs komiteer, info om arbeidsoppgaver